برای همه افراد بار ها پیش آمده است که شارژ گوشیشان کم شده باشد و نتوانسته اند با گوشیشان کار کنند. همچنین برای ما کلش باز ها هم همین اتفاق افتاده است که شارژ گوشی یا تبلتمان کم بوده است و نتوانسته ایم به خوبی بازی کنیم. در ادامه نکاتی را در اختیار شما قرار داده ایم که بسیار مفید است و می توانید با به کار گیری آن ها از خالی شدن زود هنگام شارژ گوشی خود جلوگیری کنید.

صفحه نمایش

photo_2015-07-13_03-30-00
میزان روشنایی صفحه نمایش، نقش چشمگیری در مصرف باتری دارد. به طوری که اگر میزان روشنایی صفحه نمایش خود را تا آخر زیاد کنید، کم تر از 1 ساعت شارژ گوشی یا تبلتتان تمام می شود. همیشه سعی کنید میزان روشنایی خود را در هنگام بازی، در کم ترین حالت ممکن قرار دهید البته طوری نباشید که دیگر نتوانید به خوبی حمله کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، میزان مصرف باتری نمایش داده شده است. در این تصویر بیشترین مصرف مربوط به نور صفحه نمایش است. در حالی که میزان نور صفحه نمایش تقریبا کم است.

استفاده نکردن از پس زمینه های زنده

nexus_one_live_wallpaper_by_otaku_maru-d3hc3hz
پس زمینه ها نیز در مصرف باتری نقش بسزایی دارند. معمولا پیشنهاد می شود که از پس زمینه های معمولی استفاده شود. پس زمینه های زنده به دلیل اینکه متحرک هستند، باتری زیادی مصرف میکنند.

حذف برنامه های اضافه

برخی از برنامه ها هستند که حتی زمانی که از آن ها خارج می شوید، در حال اجرا هستند. این برنامه ها میتوانند مصرف باتری را بیشتر و بیشتر کنند. بهترین راه حل، حذف این برنامه ها است.

خنک نهگداشتن گوشی یا تبلت

با بالا رفتن دمای باتری، مصرف باتری نیز افزایش میابد و موجود خالی شدن زود هنگام شارژ باتری می شود. راه حل های زیادی برای خنک نگهداشتن گوشی یا تبلت وجود دارد. یکی از بهترین راه حل ها، استفاده نکردن از قاب محافظ است. به خصوص قاب های چرمی. همچنین زمانی که گوشی یا تبلت در حال شارژ شدن است، باتری مقداری داغ می کند که پیشنهاد می شود آن را روی یک سطح آلومینیومی قرار دهید.

از Task manager گوشی خود استفاده نکنید!
photo_2015-07-13_03-59-02

تمامی سیستم های اندرویدی، بخشی به نام Task Manager دارند. این بخش به شما کمک میکند تا برنامه های اضافه را ببینید. ولی دلیل مصرف بیشتر باتری چیست؟

زمانی که از Task Manager سیستم خود استفاده می کنید، بعضی از برنامه ها که حذف شده اند، مجدد شروع به کار میکنند و موجب مصرف بیشتر باتری می شوند.
همچنین نرم افزار هایی مانند Clean Master وجود دارند که این کار را انجام می دهند. باید به یاد داشته باشید که از آن ها هم نباید استفاده کنید.

صدای بازی را قطع کنید

صدای بازی خود را قطع کنید زیرا باعث کم شدن شارژ باتریاتن می شود. البته این امر درباره گوش دادن صدای بازی با هدفون ایرادی نداره و مقدار زیادی شارژ مصرف نمی کند.

این آموزش مختص به سیستم عامل های اندروید بود و بزودی این آموزش برای کاربران IOS نیز منتشر می شود.